Tuesday, December 31, 2013

2013 A Wrap!!

Salam,

2013! Its a warp! Penghujung 2013 ni macam-macam berlaku. Cadangnya nak update berkenaan benda lain tapi terfikir dah penghujung rupanya tahun ni. Sedar tak sedar jer dah macam ni. Berapa jam jer lagi dah tahun baru, 2014 bertambahlah umur aku lagi setahun. Makin tua, so kena lah totally berubah mentally terutamanya. Bila sebut tahun baru mula lah ada nya azam baru lah ini lah itu lah, nak ini lah nak itulah. 

Ok cukup lah untuk 2013, tujuan utama update malam ni sebenarnya nak luahkan perasaan yang entah apa jer bila kena bamboo dengan manager. (nanti sambung balik pasal 2013). Sabar jer lah hati nya. Malas dah nak cakap apa so terima jer lah dengan seadanya. Kadang bila kita berfikir di luar kemampuan sangat pun susah juga. Mungkin apa yang orang lain tu maksudkan lain dan dia berfikir lain. Tapi maksudnya baik cuma cara nya tidak kena. Sakit woo, kalau la boleh nampak kesakitan dia tu aiya tak berani nak tengok. Mungkin ada yang tak setuju dengan aku rasa ni, well seperti yang di nayatakan, maksudnya baik untuk kita lebih bergerak kehadapan, tapi caranya aduhai. Kita di persalahkan, kami di persalahkan, macam sungguh tak berguna jer dekat sana. This is just satu dugaan rasanya. Macam mana orang lain kena macam itu lah aku kena. Well, masanya aku kena juga telah tiba, nak tak nak kena lah terima. Sakit.. Need to think this deeply again... Aish susahnya hidup.. lari dari sana macam ni jadi, bila dah jadi macam ni nak ke sana balik. semuanya tak kena... apa lah nasib badan...

Bagilah aku berfikir sedalamnya sebelum sesuatu keputusan itu di buat. Kadang mungkin dia rasa benda ni mudah padahal benda ni sebenarnya tak semudah yang di sangkakan. Tak per lah, terima lah dengan redha walaupun dalam hati macam nak meletup. I think i need to speek up my mind lah. Tak semuanya betul dan tidak juga semuanya dia salah. Well ambik yang baik dan buang yang buruk. Jujurnya, dah penat sangat this past week.... Kalau lah dia tahu macam mana penatnya aku bekerja... mungkin dia akan appreciate tapi ada dia nampak semua benda tu.. herm, aku sedang menjadi orang bodoh mencari alasan!!! Stop being so stupid Fikri!!!!

Cukuplah untuk malam ni, esok kugiran 2013 mungkin menyusul. bukan senang nak buka blog ni dan nak update. Macam syok sendiri pun ada juga aku ni, tapi ada aku kisah. Apa yang perlu di kisahkan adalah perasaan sendiri.. dan mereka yang di sekeliling. Semua nya kena kisah.... Bukan senang nak jadi senang tapi senang untuk jadi susah. Betul ker?

aurafitra