Monday, March 1, 2010

Facebook.

Salam,


Small entry jer rasanya kali nie. Tengah-tengah duduk checking my email and facebook, terbaca everything people post on their wall in facebook. The question is, DO WE HAVE TO POST EVERYTHING IN THAT WALL??? EVEN A SMALL MATTER???? ARE WE ADDICTED?? AM I ADDICTED? Itu lar rasanya yang membuatkan aku terfikir, memikir memerah otak di pagi hari mencari jawapan yang tak pasti. Adakah ini penangan mereka-mereka dalam melalaikan kita? Entah, aku tak ada jawapan nak jawab... Mungkin aku pun salah satu dari mereka yang ketagih, itu sebab aku tulis AM I ADDCITED? Bagi aku, yeah, mungkin aku sedikit ADDICTED, tapi jangan lar sampai perkara-perkara kecil pun nak di besarkan di sana. Orang kata cakap-cakap pandang-pandang lar kiri dan kanan, sekarang bukan setakat cakap, tulis pun kena pandang kiri dan kanan. Banyak pihak yang memerhati. Dan jangan sesekali melupakan otak dalam membuat kenyataan. Padah yang akan di terima. Itu yang membezakan kita dengan makhluk Tuhan yang lain. Otak. BUkan sekadar menggunakan jari jemari menaip entah apa saja yang kita rasa nak tulis dekat facebook tu. Yang membuatkan aku tak faham, perkara KECIL.. yeah SMALL kalau tak faham bahasa kita sendiri, perlu ker di tulis, di post di sana? Untuk apa? Mendapat perhatian? Even i dont know how to spell this pamplete pun menjadi isu? Aduhai, think lar, not just simply put everything into that wall. People laughing look at us like this. BUkan tak terbukti, lebih dari 4 jam mengadap facebook tu dah KETAGIH, ADDICTED! Think. Benda nie bukan saja-saja orang buat kajian, bukan saja-saja kosmo nak dedahkan, thats the reality we have to face now. Am i mad? Deeply. Sedih melihat mereka-mereka yang post something that is not necessary to post out there. I'm speaking for myself either here. Itu sebab latelt, i'm not posting something yang really tak perlu untuk di postkan. Pictures? Another story for me. We share the joy we have. But not perkataan yang entah apa-apa entah. Even aku rasa, picture pun tak perlu terlalu banyak nak letak. Entah lar, its easier said than done kan? Nanti tak pasal-pasal aku lak yang tulis small isu kat facebook. Tapi serasanya, so far tak ada lar..Tolonglar fikirkan, tak kan semua nak letak dalam FACEBOOK??? ADAKAH INI KERJA ORANG JAUH DI SANA? MELALAIKAN KITA? Think about it! BUkan nak tunjuk siapa bagus kat sini, cuma aku menyuarakan apa yang aku terfikir setelah BERFIKIR panjang. Dan yang pasti bukan di FB.

Ciao

aurafitra


0 comments: