Monday, November 8, 2010

Weekend MADNESS!

Salam,

Happy monday guys! Hari isnin sebenarnya merupakan hari yang paling tidak di nanti sebenarnya dalam kehidupan mereka yang bekerja malah pada mereka yang masih di alam pembelajaran. Mana tidaknya, setelah dua hari bercuti (bagi mereka yang bercuti lah), di penuhi dengan aktiviti samada bermalasan di atas katil, duduk di rumah, enjoy keluar, dan sebagainya, tiba-tiba kena kembali kepada rutin harian. Bangun di awal pagi, menempuh kesesakan lalu lintas dan sebagainya. Tapi sebaliknya, hari isnin juga merupakan hari permulaan bagi menentukan lima hari berikutnya, samada ianya baik dan berjalan lancar, ataupun sebaliknya. 

Tapi entry kali ini bukan lah nak bercerita menganai hari isnin ni, bukan juga nak celebrate liverpool menang semalam (hahaha peminat chelsea, selamat bersedih) tapi sekadar entry untuk berkongsi perkara yang berlaku sepanjang minggu lepas, weekend madness aku dengan kawan-kawan.

Weekend Madness

Its was MADNESS. 2 movies, several malls, and a lot more happens during my weekend. Crazy but enjoyable. Hahaha Weekend ni juga mungkin merupakan weekend terakhir aku dengan kawan baik aku yang akan menamatkan zaman bujangnya dalam beberapa hari lagi. Itu yang menjadikannya lebih menarik. Hahaha.  Sabtu malam, awalnya kitaorang telah bersetuju untuk pergi EMPIRE yang terletak di subang. Awalnya aku tak tahu pun apa kah itu EMPIRE. Rupa-rupanya shopping complex cum hotel. Ketinggalan zaman juga aku rupanya. 



Walaupun namanya segah bangunannya, tapi sebenarnya dalam nya tak ada lar sehebat mana. Tak seperti tempat lain yang penuh dengan pelbagai tarikan. Walaupun di dalamnya ketika ini terdapat the tallest slide indoor, tetapi tidaklah menarik sangat pun. Hahah akhirnya kitaorang pun bergerak lah ke sunway pyamid mengambil tiket yang telah aku tempah. Cerita UNSTOPABLE. ANd turn out,it was fantastic. Tak rugi la buang duit tengok cerita ni. 


It was packed with action, even some of the viewers in the hall claps their hands. But somehow, at the end, the ending is not what i expected. I was a little bit disappointed at that, however it was enjoy to watch. Kat sunway juga aku berkesempatan untuk mencuba sesuatu yang baru. Ishiban Ramen sebuah restoran jepun. Aku pun bukanlah boleh sangat dengan makanan jepun ni, tapi nasi dia boleh lah tahan. Yang lain, memang not my taste. Aku jujurnya agak ragu-ragu nak makan di sini tapi memandangkan ianya sudah dipersetujui, ikut sahaja. Harap-harap keyakinan aku ini dapat menyelamatkan aku. Amin.


Keeseokannya, aku berkesempatan meneman kawan aku survey barang rumah. Almaklumlah, dah nak pindah. Kami juga seterusnya ke IKEA dan THE CURVE, jujurnya, pertama kali aku masuk kat sini sebenarnya walaupun ONE 1 tu dah selalu sangat sampai. So inilah, gambar-gambar bangunannya. (Aku dah hilang idea gara-gara gangguan yang tak dapat di elakkan tadi. 



Dan akhir sekali, kami sekali lagi meneruskan kerja gila dengan menonton wayang, TAKERS. I dont really into this movie but after watching, it was ok for me. Again, i was disappointed with the ending. I am really hoping that all of the thievs there 'TAKERS' die instantly. Although their will is good, but the way they doit, definitely wrong. Perasan atau tak korang yang tengok, diorang tak akan membunuh until the stupid chris brown accidentally kill a cop. Dan aku percaya, polis tu dengan sengajanya ingin mati kerana dia dah kantoi amik duit dari pengedar dadah. 


It was a really madness weekend for us. Even sorg kawan aku kata, 'gila lar sampai dua kali tengok wayang, straight tu, aku nak tgk sebulan sekali pun susah'. Hahahaha Aku mengikut jer. No komen, but i was enjoyed watching the movies, outing and so on. Oklah, i'm out of idea. Really. Kacau betul dak-dak kecik ni. Hahaha so untill next time, ciao

Truthfuly,
aurafitra

0 comments: