Sunday, October 9, 2011

Its My Birthday

Salam,

Its sunday and its my birthday. Hehehe i'm turning 26! Can you believe that? Macam tak percaya yang diri ini telah 26 tahun berada di muka bumi ini. Am i getting older? Of coz lar, umur semakin menambah, kubur pun semakin memanggil. I'm thankful enough for what i've been through all this years. Even banyak lagi yang tak dapat di kecapi, it is very worthy dengan semua yang aku ada, aku hadapi dan sebagainya. 


26 years, mestilah terlalu banyak yang telah aku hadapi. Manis, masam, pahit dan kelat telah menjadi asam garam kehidupan. Kalau tak cukup rempah dan tak cukup rasa, bukan lah namanya kehidupan kan? Dan sampai sekarang aku berjaya mengharungi 1001 liku yang terlaku berliku dengan hampir jayanya. Sometime the meltdown tu tak dapat lah nak di elakkan. Biasa lah, manusia kan, aku tak terkecuali. Sometimes i feel like this world is mine, but sometimes, i rather not to face this any more. Leaving this world is an option. Just sometimes okay. But i am getting back to myself thinking and realised this is not even a single option for me. This is the truth that we have to face when something come up and like it or not, face it!

26 tahun juga mengajar aku erti kehidupan walaupun jujurnya sekarang, aku masih ragu-ragu dengan apa yang aku ada dalam hidup aku. Maybe orang kata, orang yang tak ada hala tujuan, tak ada matlamat dalam hidup ni bodoh, tapi sebenarnya, susah untuk mencari sesuatu di dalam diri. Bukan mudah untuk mengenali diri sendiri tambahkan orang lain. Kadang-kadang, orang lain lebih mengenali diri kita dari kita sendiri kan? Itu lah hakikatnya. So sekarang, sudah tiba rasanya untuk aku betul mengenali diri dan mengetahui apakah yang aku inginkan dalam meneruskan kehidupan sebagai seorang insan yang bukan sahaja berjaya di dalam kehidupan, malah semuanya. InsyaAllah. 

Apa yang aku inginkan untuk my 26 birthday? Kalau boleh macam-macam yang aku nak. But being practical lar. Semua sama jer aku rasa. what we want is stability. Life stability, financial stability, and semuanya lah. Thats what i'm wishing now. Itu yang aku nak sekarang. Aku tak perlukan yang lain. Cukuplah sekadar itu. And wishing that i know what i really want with my life now. Anyway happy birthday to me. Ciao

p/s: I really miss my life back then.. huhu 

aurafitra

0 comments: