Tuesday, August 31, 2010

Kuih SOM-SOM (our way)

Salam,

Hari ni genap sudah 21 hari kita menyambut ramadhan almubarak. Ini bermakna tidak sampai 10 hari, kita akan sama-sama menyambut hari lebaran yang di nanti-nanti, terutama kanak-kanak. Kita yang sudah dewasa ni, menyambutnya dengan alar kadar sahaja. Begitu juga dengan aku. Tapi entry kali ni bukan lar berkenaan dengan 10 malam terakhir ramadhan, tetapi seperti tajuk yang tertera di atas. Hehehe, kuih som-som versi family aku. Ejaannya sum-sum atau som-som pun aku tak pasti. Disebabkan seorang rakan di BP eja som-som, aku pun ikut jer lar. Nak buat macam mana, aku ni sedikit jahil akan nama-nama kuih ni, apatah lagi ejaan nya. So inilah sedikir gambarnya.

1. Sebaik keluar dari Peti Ais



2. Air Gula.. (black sugar)


3. Masukkan gula



4. Setelah gula di masukkan, inilah bentuknya



5. Apalagi, makan lar hahaha



Inilah rupanya kuih som-som. Selamat mengenal kepada yang tak kenal. Hehehe bon apetite!

aurafitra

0 comments: