Monday, March 14, 2011

Tsunami di Japan!

Salam,

Fisrt N3 for this week. Cuba untuk merialisasikan apa yang telah azamkan pada N3 sebelum ini. Dahsyat! Dan baru-baru ni kita dikejutkan dengan malapetaka yang melanda Jepun. Tsunami! Sungguh menggerunkan setiap kita yang mendengarnya! Salam takziah saja yang mampu saya utarakan. Tsunami! Merupakan satu bencana alam yang sungguh dahsyat, tanpa mengira masa, tanpa sebarang amaran, aianya datang begitu sahaja.Walaupun negara secanggih jepun yang sentiasa bersedia dgn segala bencana, tapi masih tak mampu sebenarnya melawan kuasa alam semesta yang begitu dahsyat sekali.


Bayangkan kalau kita yang kena, macam mana? Nauzubillah! Minta di jauhkan. Bukan lah minta tapi alangkah bagusnya kalau kita sentiasa bersedia dengan segala macam bencana. Dan bersyukurlah kerana negara kita jauh dari lingkaran api pasifik! tetapi taukah anda, negara manakah yang paling kerap di landa gempa bumi? Bukan tsunami. Nak tak nak, kedua2 benda ni berkaitan kan?

So, besyukurlah kerana kita menjadi rakyat Malaysia, tanah yang aman lagi damai, semangat patriotik kita sepatutnta kena ada. Tetapi kenalah ingat, kita hanya menumpang sementara di bumi yang fana ini, nak tak nak wajib bagi kita bersyukur selagi mana kita berdiri di tanah yang gersang ini. Perjalanan masih jauh dan dunia sanalah dunia yang kekal abadi!

aurafitra

0 comments: