Saturday, October 9, 2010

Happy Birthday

Salam,

Its been a while i didnt put my effort writing in this lovely and caring space. Hahaha Bukan mudah sebenarnya nak tulis dalam blog ni, sebab sambil menulis kena berfikir. And i hate that part lar. Thinking is always harder for me, and i've been doing this quite a long time. This whole years, its been tough as a student. Like you guys dont know it right. Hehehe So seboleh-bolehnya, aku tak nak lar berfikir sangat, although i know, kehidupan ni memang amat berkait dengan kita kena berfikir. Itu yang membezakan kita dengan makhluk Allah yang lain. And for that, we should be thankful, to be who we are today. 

Today, its MY BIRTHDAY. So happy birthday to me. Hahahaha umur semakin bertambah, kubur semakin memanggil. bila di fikir dan di ingati, its so scared, to death. Kadang-kadang berfikir, alangkah bagusnya kalau kita mendapat umur yang panjang kan? Sapa tak nak, semua orang nak, tapi itulah hakikat alam, lumrah kehidupan, hidup lawannya, mati. Nak tak nak kita akan berhadapan juga dengannya. Bila? Hanya Allah yang lebih mengetahui dan lebih menyayangi. 

So, apa ertinya birthday bagi anda? Entah lar, kalau tanya aku pun, sekarang aku tak tau nak jawab apa. Yang kita semua tahu, umur kita semkain bertambah dan keseronokan menyambutnya. Banyak intrepetation bila kita cakap pasal birthday ni. Macam-macam. Terpulang kepada individu sebenarnya, and buat masa ni,  ihave no idea.. actually i do, but with all the noise behind me, its really disrupting and stressful enough  to not make me post what i have in mind. Huhu, i've lost all the ideas i have. So, itu jer lar. Dan aku berchating dengan kawan aku, setiap birthday dia, menakutkan, becoz, there are some outhere saying actually our birthday is the day that we are going to leave this world, life forever. When think about it, i might be true and whatsoever, seperti yang telah aku katakan tadi, kematian semakin mengahmpiri. So adalah baik kiranya kita membuat persediaan. Manusia ni mudah alpa, especially aku ni, dengan dunia yang menawarkan perlbagai hiburan yang entah apa. Tambah lagi this cyber world. Lebih banyak keburukan dari kebaikkanya.. as what metro said. Hehehe 

So cukuplah setakat ni. Aku pun dahtak beridea dah. Hehehe sehingga kita berjumpa di lain kali. Apa-apa pun, its my birthday. Hehehe Ciao

aurafitra


0 comments: