Wednesday, May 27, 2009

Nostalgia : Mengimbau Kenangan

Salam,


Ambil masa sikit memandangkan aku tidak lagi diperlukan untuk menghadiri mesyuarat kesatuan (rasanya). Awalnya aku kena pergi untuk ambil minit mesyuarat, menggantikan seorang pegawai yang sedang bercuti, nasib baik lar hari nie dia datang. Selamat aku. Walaupun mesyuarat di dalam bidang pekerjaan ni 'straight to the point' (Aku pernah sekali masuk mesyuarat dengan Pengarah JPSM). Tak mcm meeting student-student ni. Meleret-leret. Apa kes! Haha... (Aku tgh buat kerja actually ni, tp curi tulang untuk tulis sikit-sikit).

Tapi hari ni, aku nak kongsi bersama email yg aku dapat drpd kawan aku. Actually berlambak email macam ni. Aku percaya korang semua pun mesti da[at juga email-email forward ni kan?? Tapi yg ni aku rasa macam nak share ngan semua. Vr nostalgic lor. Gambar-gambar dekat bawah ni semua nya adalah gambar waktu zaman kita budak kecik dulu. Yang seangkatan dengan aku lar. Memang membawa satu nostalgia yang tidak akan kita lupa sampai bila-bila when kita tgk gambar ni.



(Ingat tak pistol ni? Mayb pistol ni cannggih sikit tp yg pasti peluru tu.. hehe sama kan mcm dl)

(Yg ni? kita main dulu siap nyanyi2 lagi.. haha pastu lukis dalam tu. Tp dah tak reti buat dah)


(Actaully aku x sure sgt benda apa ni, tp macam ada satu gambaran dalam kepala otak ni. Boleh tiup rasanya ni)

(Dragon Ball semestinya zaman kita. Ingat hari ahad kul 9.00 pagi..Mesti terpacak depan tv)

(Super mario. Sampai sekarang masih famious. Tp aku tak reti sgt nak main. Haha)

(yg ni ingat tak?? hehe alah korg ngaku jer lar korg main benda nie kan?? hahaha)

(main tuju guli.. berbalang-balang kita kumpul guli..l mcm2 warna ada.. haha)

(byk kumpul benda ni. Pastu main lar sorg-sorg. kena tembak jatuh lar rubber army ni hehe)

(Tiup belon ni aku rasa yg atas tadi tu.. hehe)

(ikan laga pun waktu aku dulu jadi satu fenomena. Semua org nak bela. Tp malangnya aku tak pernah bela.. tak dibenarkan kot. huhu)

(Thunder.. thunder..thunder cat!! hehe betul ker? aku pun not sure lar hahaha)

(pemadam ni dulu kumpul byk2 lepas tue main tindih-tindih. ingat lagi/ sapa menang dia dapat pemadam ni. dulu kawan aku panggil ruber. org kmpg tu paggil rubber. aku jer panggil pemadam. hahaha poyos)
(Dulu setiap kali balik kampung atau keluar mesti beli tora.. ingat tora? TORA DATANG LAGI.. haha bukan nya nak bisku dalam tue, padahal nak permainan dia. Antaranya benda ni lar yg pernah dapat.. )

(fido dido...)

Dah lar. Aku dah tak larat nak upload gambar sbnrnya. Ada lar lagi dalam beberapa gambar. tp nak buat tue malas betul aku. haha so semua gambar nie mesti membawa satu sejarah @ nostalgia yang tak akan lupakan. Aku tak tau lar budak bandar macam mana. Tp budak yang membesar di kampung macam aku nie, benda nie lar antaranya permainan zaman kecil dahulu. Waktu nie bukan main seronok lagi. Semua apa yang kita buat semuanya best. Tp sekarang, mana ada budak yang layan benda nie. Semua nya main ps2 lar, nintendo lai wii game lar.. macam-macam lagi. Tak terdedah dengan persekitaran yang mencabar.. ceewahh.. memandai jer aku nie. ..semuanya terpulang kepada mak bapa. kalau merasakan bahawa meluangkan masa bermain permainan macam ni bagus, ok lah. kalau tak, cuba lar cari ikhtiar lain dari membuangkan masa anak-anak. Aku tau, sebagai kanak-kanak bila tgk org lain ada, kita pun nak juga. Disinilah ibu bapa perlu memainkan peranan dia. Apa yang baik dan apa yg kurangnya. tidak dinafikan budak sekarang semuanya bijak-bijak. Sampai nak amik berapa subjek pun kena hadkan. Entah lah.. nak sokong ker tak pun aku tak tau.. Apa yg ker rasakan terbaik aku ikut. Diorg pun dah buat kajian luar dan dalam. Kita terima jer lar... (ada yg tak sokong tue hahaha). Oklah setakat ni jer. Selamat mengimbau kenangan....


0 comments: