Wednesday, May 13, 2009

Praktikal

Salam,

Actually aku sekarang sedang berada di office dan hari ini adalah hari ke3 aku disini. dan fyi, baru hari nie aku bo on9. on9 pun terhad tue. facebook pun tak bo buka. so aku pun tak tau nak on9 apa.. hahaha... nak concentrate kerja tp rasanya cam tak ada kerja jer.. tak tau lar aku.. aku keseorangan disini. lone ranger. So sad though....

in this kind of situation, baru lar aku realized it's hard to be alone. exactly!!! Selama ni aku tak kisah pun kalau aku sorg2 ker, apa ker as long as i noe wut to do, its ok with me. but now, totally different environment full of peoples which diff type of age, tak tau apa nak buat. lucky for me, my table in here quit jauh dari orang lain. meja pegawai lar katakan. hahaha ada kiub yg menghalang dr pandangan orang lain. n the other officer beside me sedang bercuti. ghai sunyi nya aku. wakakaka

Tp dari sini lar make me realize the importance of 'bermasyarakat'. kita sekarang berada dalam satu dunia yang baru. yang jauh bezanya dengan kehidupan kita sebelum ini. suka atau tidak terpaksa juga kita tempuhi dengan hati yang rela. relan ker tak rela ker, aku dan semua pelajar kena juga buat praktikal nie. itu lah sbnrnya apa yg u kita hendakkan. supaya kita terdedah dengan work environment. bagaimana sesuatu organisasi itu berjalan dan cara pekerjaan mereka. for the 1st weeks, i dont no wut to say. people outhere always said 'alah ko buat dekat govern, kul 10 dah kuar minum. rehat lagi. kul 4 ada minum lagi' belive it or not, so far i dont see it in here. tak tau lah tempat lain cam mana. tp disini totally diff dgn apa yg biasa kita dgr. sop betullah pepatah ada mengatakan 'dont judge book by its cover'. tp manusia hanya pandai berkata walaupun mereka tidak pasti dengan apa yg diperkatakan. timbul juga kesedaran dekat aku pasal nie. sebab aku pun rasa aku tergolong dalam 'manusia' macam nie. hahaha

Ok lar.. sekarang actually time rehat. aku tak kuar pun. maklumlah student duk kat kl sendiri. mana nak cukup nya hidup kat sini. "money..money..money' (lagu the apprentice) hehe so nak tak nak aku kena pandai berjimat. Hoho.. mintak2 esok aku ada kerja yg bo aku buat. takkan nak tanya orang jer kan apa yg aku kena buat. letih juga kalau cam tue. aduh pening-pening. byk kerja pun salah ea raimy. tak ada kerja pun salah. habis tue apa yg kita nak? hahaha sabar jer lar. dah lar tue.. aku masih menuggu update cerita ' kerana tambak dia tambak johor menjadi saksi'. bila lar dia nak buat sambunagn cerita tue. busy sangat ker ha? entah lar.. kalau ada tunggu lar.. kalau tak ada.. haahha tunggu jer lar..

Oklar chow.. aku nak sambung kerja. nanti kalau ada masa aku update lagi story hahaha


0 comments: