Thursday, August 6, 2009

Deserve or not? land of the lost VS Gi Joe?

Salam,


Wut's up dude? Hahaha Harap korang semua berada dalam keadaan yang baik@sihat. Maklumlah, sekarang kan masa yang tak seberapa elok untuk kita semua, sakit sana, sakit sini. Ish bahaya betulkan penualaran H1N1 ni. Susah betul sekarang. Nak keluar pun rasa takut.(Alamak, betul ke rasa takut aku ni? Macam tak jer, hahaha). So, kepada sesiapa yang tengah demam tu, better cepatlar pergi klinik. Jangan takut lak kalau pergi kena tahan. As long as kita tak ada suspect tu, jangan risau. Semuanya akan ok. Kan Din? Hopefully ko cepat lar sembuh demam tu. Takut lama-lama nanti bahaya pulak.
Cakap pasal demam ni kan, aku pun hari tu rasa macam nak demam. Tapi oleh kerana tindakan pantas aku (bukan pergi klinik), pergi kedai jer beli panadol, tak jadi nak demam. Hahaha terima kasih kepada panadol tu. Kalau tak, demam kot aku. Itu la pasal, mencegah lebih baik dari mengubati. Agaknya, aku ni berpegang kuat dengan prinsip ni. Tu yang, jarang dapat demam ni. Alhamdulillah, bersyukur sangat. Mungkin Tuhan nak uji, aku yang jarang sakit ni kena pandai lar nak elak dosa-dosa fana dunia kan. Bukan ker orang sakit itu terhapus sikit dosa-dosa kecil dia? Bagus juga sakit tu. Bukan kalau sakit, marah lah, ini lah tapi kita kena sedar semuanya adalah ujian semata-mata.

Aku sebenarnya nak cerita sikit pasal semalam dan hari sebelum semalam. Maksudnya, waktu aku tulis ni hari Khamis, so Rabu dan Selasa lar (itu pun nak bagi tau ker? macam kitaorang tak tau.. hehehe mesti ada yang kata cam tu). Aku tau korang semua bijak. Tapi 'clarify' tu lebih baik dari buat orang tertanya-tanya kan? Haha. Asyik ahaha jer aku ni. Oklah, let's the story begin!!!

Selasa.

Hari Selasa. Sama dengan 'Tuesday' dan sama dengan 'Salaasa'. Ketiga-tiga nya memberikan maksud yang sama. Tapi apa yang menariknya berlaku hari tu? Hah, actually hari tu berlakunya sesuatu yang tak diduga. Bukan lah aku@kami meminta, tapi dah nak terjadi. Actually pagi tu, as ussual, aku pergi kelas dengan menaiki kereta kawan (although we're not that closed anymore hahaha, we used to be, but not anymore huhu :( , berempat.. my not so handsome ROOMATE, the cutest senior ever (bukan cute kot, smallest among us), and the DRIVER lar of course. (bukan nak kata dia driver kita orang ea, dah kereta dia memang lar dia kena drive, yg lain jangan marah na). Dan tiba-tiba, tanpa menoleh ke belakang, dengan lajunya 'The' with D not 'The' with De driver menukar gianya dari P kepada R. Dan kereta pun mengundur ke belakang tanpa ragu. Tiba-tiba 'Dummm' bukan bunyi guruh dan bukan bunyi lagu tema Bong tu, sebaliknya kami terlanggar belakang kereta lain. Masing-masing terkejut. Nak dipendekkan cerita, kitaorang pun keluar lar tgk apa terjadi. Nasib baik tak ada apa sangat cuma lampu kereta tu pecah. Dengan rasa tanggungjawabnya, kami pun not us actually de driver tu buat appointment dengan empunya kereta. Tapi kan, ini just what i feel inside, at that moment, aku rasa bersalah sangat. Puncanya, dah la hubungan (hubungan sei) kitaorg turun dan naik. Nak-nak, aku ada dalam tu pulak. Walaupun dia maybe tak ada fikir apa-apa pun. Ish, 100% rasa bersalah sangat. Nak-nak pulak petang tu, aku boleh pergi psz (library) pulak tu. Instead of sepatutnya kena lar teman dia pergi baiki kereta dia (kereta dia kemek sikit and bercalar). Waktu tu lagi lar rasa macam bersalah sangat. Tup-tup nak dijadikan cerita, malam tu pulak dia bawa kitaorang makan PIZZA. His treat lol. Aduh bukan lagi 100%, 1 million % aku rasa teramat tak patut aku termasuk dalam senarai tu. Who am i? Am i deserve for that? Satunya dah lar aku tak bersusah payah teman dia, pastu dia siap belanja lagi. Aduh!! Tak ada sapa yang dapat merasakan apa yang aku rasa waktu tu. Really dont deserve for that treat lol. Oklah enough of that. Lets move on to the next day. But before that, malam tu, satu lagi accident depan kitaorang. Takut betul. Nasib baik tak ada apa-apa berlaku kat pemandu tu. Syukur..

Rabu

Kelas awal pagi. Walaupun aku amat berharap agar kelas tu tak ada, tapi still ada. Sebab mengharap? Aku mengantuk sangat. Malam tidur lambat. That's not my nature anymore lah tidur lambat during weekdays. Tapi malam tu, kami bersembang lepas habis jer discussion. And make it worse, i'm not in the good mood lol. Hahaha laki pun ada bad day ea, tapi for sure bukan ABC. Hahaha. Lepas jer kelas, aku dengan gilanya berhajat lar nak tengok Gi Joe kat sini jer. Pergi ngan Daus jer. Sekali pergi-pergi kul 6.15 duh tayangan pertama dia. Waktu baru kul 10 pagi. Nak tak nak, kitaorang pun decide lar nak pergi Tebray tengok kat sana. Dalam hari nak hujan tu, redah juga. Nasib pergi hujan turun lambat sikit. Merahmati perjalanan kami agaknya. Hehehe (memang sah gloomy day bagi aku). Sekali nak dipendekkan cerita, sama dengan kat MBO tadi. Paling awal pun dalam kul 6 ptg tayangan dia. Lagi lar aku sakit hati. Last-last sebab dah sampai, beli lar juga tiket wayang. Takkan nak balik jer kot. Decide punya decide, kitaorang pun amiklar tiket Land of the l0st.


Lepas jer tengok cerita tu, rasa menyesal pun ada. Lebih baik aku tengok cerita lain. Tak best langsung. Antara cerita yang paling aku menyesal tengok selepas Wall E sebenarnya. Bukan Cloverfield (sory guys). Tak suka lar citer Wall E tu. And this one pun cam apa jer. Ruginya. Dari 10 bintang, aku bagi 3 setengah jer. MENYESAL. Tapi harga tiket murah 4 ringgit, kalau tak menyusal yang amat-amat lar aku.

Pastu semua selesai kat Tebrau tu, kitaorang pun balik lah gerak ker U kesayangan. Dan tiba-tiba, hujan turun dengan lebatnya. Nak dijadikan cerita, mamat tu dah lar bawa moto cam ribut. Laju nak mamous. Takut aku. Nasib baik Allah masih panjangkan nyawa aku, kalau tak, selamat tinggal romeo! (ish mintak dijauhkan, masih banyak dosa yang kena dihapuskan) hehe. Pastu tu, tanpa ragu, kitaorang pun pergi lar MBO beli tiket GI JOE.


And, its come out GOOD man. Very GOOD!! Tak ada perkataan yang boleh gambarkan Movie ni. Hahaha not lar, but its worth waiting like a month nak tengok movie ni. Berbaloi sangat. Dah lar murah, sebab tengok kat MBO jer. Very Good Stuff! Kalau nak best lagi, pergi lar tengok dekat tgv ker gsc ker, sebab MBO nie kan kecik sikit. But its worth. From 10, aku bagi 10 over 10. Hahaha I love this movie, not very much, but i love this kinda of stuff. Even, nampak a little bit unrealictic, tapi cara dia oleh dan bagi nampak realistik tu, fuiyo, i salute u man! Tahniah kepada kumpulan-kumpulan bertanggungjawab menghasilkan this bery beautiful movie. Congratualtions man! You guys outhere, pergi lar tengok, rugi tak pergi, minat@tak minat, bukan persoalan, yg penting, kita happy wacthing the movie. Rasa nak tengok lagi. But....

Oklah, serba sikit itulah yang berlaku that 2 days. And here, i just wanna say thanks man for the treat! Dah lar dia belanja siap demand lagi tu. But at first, aku nak bayar untuk semua desert tu, but, when he is 'dia', dia tetap dia. Tak ada sapa yang dapat mengubahnya. Hahaha And pergilar tengok GI JOE tue. Tak rugi. Bukan lah nak menggalakkan buat maksiat. It's all depends on you. If say so, then dont, if not, go! (I started to think that this is not/inappropriate manner though). APa-apa pu terpulang kepada anda. Ciao dan salam muhibbah

aurafitra

0 comments: