Sunday, August 9, 2009

Sejarah: Crew+Karaoke

Salam


Saturday Madness. Dan ianya satu sejarah. Sejarah yang boleh termasuk dalam lipatan sejarah hidup lelaki bernama Fikri@Aurafitra. Dan apakah sejarah itu? Herm, nak cakap sejarah bukan la sesuatu yang aku minat. Sejarah! Fail beb. Tak ada lar sampai fail aku spm. Ok apa dulu sejarah aku. Cuma sejak masuk u ni, subjek yang ada kaitan dengan sejarah, ampeh. Tak minat langsung. Tapi, bila dah namanya sejarah, kita takkan dapat lari dari dia. Sejauh mana pun kita cuba lari darinya, ianya tetap akan mengekori kita. Sejarah tu kan luas maksudnya. Oklah, apa sejarahnya? Hai bukannya korang nak dengar citer pasal sejarah ni kan? hehehe.. biasa lar aku bila dah tulis tue, melalut entah ke mana. Ok, as ussual, lets the story begin.

Masum Uni League Crew.

Inilar baju Crew tue tu (baju adik@bang berahim aku muat tu
haha maKnanya aku dah kurus.. sukanya)

Sebelum aku terus cerita pasal crew ni, eloklar aku citer sikit pasal life aku kat sini@universiti. Sejak jer aku habis SPM dulu, aku dah tak kenal lagi erti apa itu sukan-sukan nie. Susah betul aku nak join sukan ni. Kalau dulu, bukan main hebat lagi (tak ada lar hebat mana, at least sampai lar juga peringkat daerah hehehe). Kalau ada nama jer sukan, semua aku nak join. Tapi sekarang bukan jer tak kenal tapi tak cinta dah pun. (Itu la badan dah macam tong dram wakakaka.. ish tong dram bukan sebarang tong dram, tengok lar nanti.. aku akan lebih kurus dari ALien@ajai). Tapi joging tetap no 1 ok, ajai pun dah kalah dengan aku. Itu pasal sukan, ini aktiviti lain. Dulu dekat UTM KL lar, aku join macam-macam. Jadi AJK ni lar, itu lar, tapi sekarang, aku pun dah tak kenal makna ajk-ajk ni. Apa lar ertinya lagi dalam hidup aku ni? Yeah, i admit yg ianya penting untuk future, tapi aku dah tak rasa akan keseronokan nak buat perkara ni. Tak ada feel dah. (Deep inside i feel lost at 1st, but now, not anymore). Ada lar sekali aku join AJK ni, tapi itupun aku rasa macam x complete lar (eventhough waktu tu rasa cam best jer sebenarnya). But, maybe thats not my nature anymore.

Wajahku separuh bersama baju PINJAM. Terima kSih Adik

So, dah citer macam tu, apa sejarahnya. Ha, hari ni buat pertama kalinya, aku jadi Crew untuk Masum Uni League. League ni league bola antara universiti kat Malaysia ni. Aku jadi ball Boy. Eh adaker istilah tu? Macam tak ada jer kan? hehehe aku jadi tunkang kutip bola jer. Although just being that, sebenarnya ianya memainkan peranan yang penting tau. Jangan kata khidmat kami ni kalau tak ada pun tak apa. Penting sesangat. So, aku sebenarnya kena berterima kasih banyak-banyak dekat Adik@Bang Berahim (ha Panaih) kerana memberi peluang untuk aku menadi seorang 'Crew' yang efektik. Hahaha Dapat upah tu, walaupun tak banyak cukuplah untuk dinner malam tu (terlebih cukup sebenarnya aku jer yang belanja lebih-lebih, jamu orang tak apa kot). Yang kesiannya kat Adik@Bang Berahim tak dapat. Nanti ha Adik, aku bawa ko Kenny Rogers. So, itu jer lar yang menjadi sejarahnya.. (dah lama aku tak sentuh bola) haha nasib baik kenal lagi rupa bola tu..

Karaoke.

Ni lagi satu. Seingat aku lar kan, sepanjang aku bergelar Fikri@Aurafitra ni, baru dua kali aku masuk karaoke ni (termasuk yang ni lar). Kami tak merancang pun tadi, terlintas jer nak masuk, so masuk jer lar. Berempat, seperti biasa AJai@Alien, Syapit@Not So Handsome Roomate, Sameer@Toughest (tapi tak berapa tough.. takut lipas.. wakakaka), dan semestinya aku Fikri@Aurafitra (dah beraura sangat dah). !5 lagu tu nyanyi. Sampai habis suara lar aku ni. Dah lar suara tak berapa sedap, kalau sedap tak apa juga. So sepanjang aku duk sana melalak macam apa, sebenarnya aku dapat tau si sameer tu suara boleh tahan juga berkaraoke. Rupa-rupanya. No wonder lar. Walaupun tough tapi takut, suara ok lar juga. Dan lagi satu, betul juga kita melalak kat sana semua stress or any problem boleh pergi macam tu aja. Dunia ini umpama ana yang punya. Aku tak ada lar menggalakkan kita pergi karoeke ni untuk release wutever inside, tapi sapa yang suka@boleh tu terpulanglah. Kalau yang tak boleh tu, tak payahlah. Masih banyak cara yang ada untuk release benda-benda tu. So habis terus RM 5 aku malam ni kerana berkaraoke. But yang penting, kita orang enjoyed ourselves. (bukan nak lupa akan asignments semua tu tapi sometime we do need space for ourselve kan? Space to not thinking much about the burden, the work overload, and so on). Bukan tak boleh enjoy, boleh cuma kena lar masa yang sesuai. Persoalannya sesuaiker masa tu? Hahahaha Dan satu juga kerana nak mengikut Sameer. Pelik juga sem ni macam banyak kali kitaorang kuar makan@makan@enjoy. Hehehe Cuma kalau lebih ramai kan bagus! Like the old times, but dont wishes for something yang mungkin susah untuk di capai. Masing-masing sibuk. Dengan business, dengan wutever lar.. hehe. (jangan panaih na!)

Inilah gerangan.. tak perlulah aku nyatakan.. ada sesuatu menanti anda!
(ketika berkaraoke)

Ok lar, so far, thats wut happened tonite. Even you may feel that this is not so historical, but for me it is. I'm not used to having this kind of life. But here, i have. Its quit ok with me. I'm looking for something that can distract from thinking of this bunch of work. Hate it! And before i forgot something Hanya Aq Yang Tahu, yeah i'm thankfull enough for what i have in here, friends yang lovely, understanding (not too lar but there are hehehe) but no but, as a human, mana pernah bersyukur dengan apa yang kita ada, sometimes i wish i have what you had, i wish the same for you, but its not the case. Maybe we should consider it as a test from Above. Look at me, yeah i have what you wish for once. But now, got me thinking though with all the doubts and problem facing by me,from the terms of "friend", i wonder and i dont wanna you to face prob like this man. But, whatever it is, making a friends is a good thinks lol. But the question is, to maintain it the way it should, i think thats the hardest things lol. Ya lar berkawan, tak semua boleh puaskan hati semua pihak. As i always told, nak jaga hati semua orang memang tak dapat lar till hati kita tak ada sapa yang fikirkan. But, if we wanna think like that, akibatnya semua orang tak akan fikirkan orang lain betul tak? Apa-apa pun, terpulang kepada kita untuk menilainya. Dont worry my frend, the day will come. Just be patient man! (cewah pandai nak nasihatkan orang aku ni hehehe) Dalam aku nasihatkan orang ni, sepatutnya aku pun kena la amik apa yang aku cakap ni kan? Entah lar.. Yup. It's easy to say, but to make it happen? Its not the easy things lor. I think i definitely need to look up for that thing lar. Ok lar, time for me to say goodbye, just wish all d best to all of us. Tinggalkan kenangan@sejarah, masa depan menanti kita! Go man! Thinks ahead! Ciao. Eh belum lagi, nak bagi tau senarai lagu aku nyanyo tadi hehehe: One Love, Its gonna be me, sayang2 (permintaan ajai@alien), dan with me, and more song lagu indon lar.. lupa lak aku.. hehehe . Ok lah ciao. have a best weekend!

aurafitra

1 comments:

Anonymous said...

dah bo komen ker???