Friday, January 1, 2010

Windows 7

Salam,


Teringat lak aku pasal W7 ni lepas aku post tadi. Bukan apa, just nak kongsi pengalaman pasal windows 7 ni. Nak kata aku bagus bab teknologi ni, tak ada lar sangat, tapi sikit tue boleh ar. No hal punya kalau setakat nak format ker, lingkupkan ker, menyembang pasal teknologi ni ker (poyo jer padahal ampeh juga hahaha).

Sehingga hari ni, aku rasa adalah dalam seminggu lebih dah aku guna windows 7 ni. So? Tu yang nak habaq pi tu. Pendapat aku jer lar walaupun diakui windows 7 ni lebih baik dari vista (aku tak pernah pakai vista pun, berat).

1. Cantik - Memang cantik windows 7 ni. Mestilar lebih cantik dari xp yang aku guna selama ni. Rasanya sama jer dengan vista kot. Aku suka yang cantik!!! Sapa tak suka yang cantik kan??? Hahaha

2. New features - Snap, shake, share dan sebagainya. Untuk lebih tahu, pergila website windows. Mesti jumpa punya. Aku pun tak sure sangat nak tulis kat sini. Pagi tadi penat dah mengkaji dan explore windows ni.

3. Tak ada lar yang ketiga. Hahaha

Tapi dalam cantik-cantik tue, dengan tambahan itu dan ini, geram betul aku dengan windows ni. Buka software ni tak boleh, itu tak boleh. Ini tak boleh pakai, itu tak boleh pakai. Aiya. Geram betul. Nasib baik aku ni pemalas sikit nak format xp balik. Banyak nak kena install driver. Kalau guna w7 ni, dia automatik install kita punya driver. Bukan ker senang namanya tue. Hahaha

Lagi satu, ram kena tinggi bro, kalau setakat 1g tue tak best lar sangat. Aku ni pun bertahan jer. Hahaha Nak di jadikan cerita ROOMATE aku install w7 ni tak sampai beberapa jam rasanya, dah format balik kepada yang lama (XP). Nak tau kenapa, tanya lar tuan badan. Maybe kena tukar laptop tue. Wakakaka

Itu jer lar yang aku mampu nak tulis setakat ni pasal w7. Kalau nak ikutkan banyak, tapi malas dah rasanya nak menaip ni. Tangan pun dah lenguh. Perut pun dah memulas hehehe. Oklah ciao, c u next ya!!

aurafitra

0 comments: