Friday, March 13, 2009

Dragon Ball Evolution


Pertamanya aku bukan lar pakar dalam menilai sesebuah movie ataupun cerita. Nak kata aku bukan pengkritik, tak boleh juga sebab apa yg bakal aku tulis nie macam mengkritik juga. Sort of lar tue.. Pengkritik yg tak diiktiraf lor.. hahaha Ok strai8 to the point.. 1stnya aku nak rate kan cter nie lar.. from 10 berapa bintang yg aku nak kasi. herm susah jugak tue.. bagi aku lar, boleh lar aku bagi 6 out of 10.. erm.. macam tinggi lar.. boleh lar tue.. huhu.. boleh ker?? macam tak boleh jer.. letak 4.5 lar.. ok tak??? erm 5 lar.. hehe tak tetap pendirian nie.. huhu kenapa 5??? Persoalan yg bagus.. Inilah jawapannya tuan hamba.. yg pertamanya, cter nie bukan cter HARRY POTTER.. hahaha aku nie hard fan lar harry potter.. bukan lar saja jer tue..

Ok lar serius. Bagi aku cter nie kalau diolah dgn lebih baik aku rasa mesti best..Duration cter nie hanya 90 minit. Sekejap sangat. Tak puas nak tgk.. lepas tue aku rasa la kan lakonan pelakon dia pun bo tahan cuma nyer kalau digarap dengan lebih bagus oleh pengarah dia (James Wong.. betul ker nama pengarah dia nie aku pun tak tau.. malas nak guna mr google tue) tue lebih baik.. bukan nak kata lakonan dia tak bagus, bagus aku puas hati.. terutamanya dr justin chatwick.. cuma apa nyer ianya kurang membawa kesan kepada aku.. terutama part bila goku nak seru dragon keluar tue.. eh macam apa jer.. certain-certain part atau scene jer dalam tue yg betul2 dpt capai hati aku nie.. hehe nak buat cam mana dah aku nie sensitif.. mesti kena feel betul2 kalau tgk cter.. br dapat rasa apa yg diorg rasa.. lakonan master roshi pun aku rasa kureng.. n aku rasa chow yun fat terlalu mencuba utk bawa watak nie.. sebab watak nie kan funny sikit.. dgn dia suka pompuan nyer.. entah lar macam tak sesuai jer nak bawa watak tue chow yun fat.. yg lain tue entah lar.. tahap ok jer bagi aku.. tapi aku suka lar emmy rossum tue.. comel jer dia.. hahaha

Ok kita gi bab lawan lak.. Serius!!! Sikit sangat.. nak tau goku mengalahkan Picacho atau picolo dalam komek sekejap sgt.. lepas goku jadi gorilla n lepas dia bunuh master roshi tue n lepas tue dia jadi goku balik terus dia buat kame hame ha tue.. terus pikolo kalah.. apa kes???? sekejap sangat tau.. gila lar.. lagi satu kan dragon dia.. macam hampeh.. macam anak dragon jer.. kecik.. kan dalam komek kita tgl bukan meain besar n berlilit2 lagi kan?? ini tak ada.. bygkan pnjg lengan anda jer.. aiya.. ha lagi satu kan, goku tukar jadi gorilla mmg waktu bulan mengambang.. tapi ekor dia tak ada.. mana bo tukar kan?? hahaha kecik pula tue gorilla dia.. haih.. entah lar malas aku nak kritik lagi.. aku pun dulu komek dari 1-43 semua ada.. mungkin apa yg aku expect macam dalam buku tp mustahil kan dia nak buat macam tue.. dia mungkin juga nak cut budget dia.. entah lar.. kurin tak ada.. tapi ok lar dari segi macam mana dia nak tarik penoton.. ada scene2 yg lawak.. macam waktu goku bubuh minyak rambut, ada lar scene2 master roshi.. goku jadi kuat pun macam tak ada training yang funny dgn kurin tue.. mana ada sgt training..

Dah lar malas aku nak komen lagi.. klu nak herm berjela-jela aku leh kritik n komen.. yg aku rasa dia tak meet my expectation.. mungkin my expect' is too high.. mana tak nya.. aku nak comparekan cter nie ngan transformer, iron man, harry potter.. dah sah2 cter nie aku suka.. sampai iron man aku tgk wayang lebih dr 3 kali tau.. tp mustahil aku nak tgk balik dragon ball nie.. hehehe yg aku rasa best pun td sebab dapat tgk thriller transformers.. best nya.. tak sabar nak tunggu.. yg pntg byk geng jahat dtg bumi.. ops lupa nak bagi tau.. yg pntg aku rasa kan ada dragon ball kedua.. sebab hehe nak pecah rahsia nie.. pikolo tak mati.. dia hidup.. goku tak bunuh dia.. haha.. apa2 pun kepada peminat setia goku.. pg lar tgk.. nak kata worth it.. herm.. its worth but really lar.. cuma kat tgv sekang dah ada student price.. weekdays b4 8pm tyngan harga 8.. further inform visit tgv lar ea.. hahaha kat sebelah nie goku ngan
bulma kat atas tue dari kiri hamba pikolo, bulma, goku n chi chi.. chi- chi tak garang sgt lar.. hahaha aku sbnrnya tak ada idea.. keluar jer dr wayang tue aku dah tak ingat dah sgt pasal cter nie.. c?? faham2 jer lar sendiri klu dah macam tue... kalau korg semua tak bersetuju, i'm sory.. this is just what i thought.. aku punya opinion jer.. nak setuju atau tak.. terpulang.. kalau aku rajin n aku teringat aku comment balik.. hehehe b4 aku out, nie lar tiket dia..nanti lar aku upload gmbr.. tak bo lar.. haha

Nantikan lagi satu cter pasal aku di ganggu ketika tidur.. hehehe cau cin cau..

m fikri

0 comments: