Tuesday, March 3, 2009

New UTM Corporate Image

Salam

Apa yang aku nak tulis hari nie sebenarnya dah lama dah aku fikir.. dari hari sabtu lagi.. tapi memandangkan server kat utm nie down hujung minggu hari tue.. terpaksa lar aku
postpone benda nie.. Aku rasa semua orang tau (kalau tak semua pun, semua warga UTM nie lar) yang UTM dah tukar coprporate image dia.. Mesti korang tertanya kan? benda
alah apa corporate image tue??? sebenarnya coprporate image tue logo.. so macam universiti korang semua kan.. semua ada logo.. cuma UTM nie dah 'berinovasi' menukar logo lama ke baru.. Ini semua hasil atau ilham naib cancelor yang baru kat UTM nie..

Awalnya, oleh kerana diorg dah tukar logo nie, aku pun cari lar kat internet(google) ada tak logo baru nie.. maklumlar nak buat asignment.. kan dekat page depan tue nak bagi cantik letak lar logo UTM nie.. kalau tak nampak kosong jer..so mencari punya mencari.. satu apa pun tak keluar... logo lama ada lar...tak ada pun logo yang baru.. geram pun ada.. fedup pun ada.. benda nie kan urgent.. asignment nak kena hantar..habis tue tak dapat juga.. guna jer lar logo
yang lama tue.. nasib badan lar. nak buat macam mana... nak di buat cerita.. hari khamis minggu lepas aku buka website UTM nie.. ada lar cter serba sikit logo baru nie.. berapa dia punya inci semua lar kan.. so mungkin dia nak bagi student dia buat sendiri kot.. aku pun apa lagi..
try lar 'mengedit' logo nie.. bukan reti sangat pun.. tapi sekadar aku nak guna.. boleh lar.. So inilah dia logo UTM yang terbaru... Check it out!!!



New UTM Corporate Image


Logo UTM Yg lama

Sebenarnya tak ada apa beza pun sangat.. just tambah nama kat sebelah tue jer..warna sebenarnya sama.. komp nie yg buat lain.. ahaks... yer lar.. orang kalau sekali tengok lambang UTM nie.. bukan nyer tau pun nie utm.. kecuali lar student dia kan?? so our new nc pun amik lar inisiatif untuk bagitau kat semua orang yang nie lar logo UTM.. baru lar bangga sikit.. hehehe so sesapa yang nak logo baru nie boleh lar save dari sini (especially dak UTM lar).. aku nak bagi download pun aku tak reti macam mana nak bagi link.. malasa rasanya nak gi upload dalam 4share ker apa ker.. baik korang view jer image tue.. lepas tue save.. hehehe.. solve dah satu prob aku.. kalau yang tak puas hati tue.. hah.. mai jumpa aku bagi pendrive aku copy kan.. hehehe..

m fikri


0 comments: